Bowls saludables
[:es]En Gadis mantenemos un compromiso firme para ayudarte a preparar platos nutritivos que abarquen toda la pirámide alimenticia y, por eso, vamos a hablarte de una tendencia culinaria que llegó hace un par de años para quedarse. Seguramente, ya te has percatado de los cuencos tan apetecibles que han invadido los medios sociales en los últimos meses. Se trata de una corriente que se ha puesto muy de moda y que se ha instaurado también en varios locales: los bowls saludables.
¿Qué son los bowls saludables?
Los bowls saludables son platos que, con una preparación sencilla, combinan varios ingredientes integrando de manera equilibrada distintos grupos alimenticios. ¿Cuál es la novedad de esta propuesta? ¡La sencillez de la preparación y su presentación! Se sirven en cuencos, tazones o platos hondos y se cuida mucho su estética colorida, que logra hacerlos más atractivos. Admiten una gran variedad de combinaciones de alimentos sin renunciar a la sencillez y concediendo mucha importancia al sabor. Se han convertido en la fórmula perfecta para incorporar fácilmente ciertos elementos como legumbres, verduras, semillas o frutos secos en un solo plato, potenciando sus propiedades y nutrientes.
¡Todo cabe en un tazón! Solo hay que saber combinarlo y acomodarlo. Estos boles reciben varios nombres en función de su contenido: Buddha bowl, açai bowl, poke bowl o smoothie bowl. El Budhha bowl es un plato repleto de proteínas, hidratos y grasas saludables, preferentemente vegetariano. Su nombre puede deberse a la filosofía de moderación que regía la alimentación de Buda y que le llevaba a colocar toda una comida en un único bol, aunque hay quien opina que el origen es más “mundano”: la cantidad sobresaliente de alimentos sugiere la forma de una barriga semejante a la de Buda. El açai bowl lleva el fruto brasileño del mismo nombre, conocido por su alto contenido en antioxidantes y ácidos grasos como omega 3, 6 y 9. El poke bowl se basa en un plato hawaiano. Poke significa ‘cortar’ en hawaiano y se refiere a los trozos cuadrados de pescado crudo marinado, que se colocan sobre arroz y se acompañan de verduras y alguna salsa. En su versión en cuenco, el arroz puede sustituirse por quinoa o fideos y el pescado suele ser atún o salmón. El smoothie bowl, por su parte, es un zumo de frutas y verduras natural, al que se añaden lácteos, cereales, frutos secos y semillas.
Sea cual sea el tipo de bol, el concepto surgió con la intención de lograr una dieta más completa y equilibrada ofreciendo múltiples opciones sin necesidad de emplear mucho tiempo en la elaboración.
¿Qué has de tener en cuenta para preparar un bowl saludable?
¿Estás pensando en preparar un bowl saludable y no sabes por dónde empezar? ¡Es muy sencillo! Se pueden utilizar ingredientes crudos o cocinados al dente (olvida los fritos). Lo importante es que sean frescos y saludables. En su versión salada, suelen llevar algún tipo de salsa o aderezo también elaborados con ingredientes nutritivos.
¡Ven a Gadis a hacer la compra y deja volar tu imaginación! Estos boles te brindan la posibilidad de combinar distintos sabores en un mismo plato. Aquí te damos algunas claves para que la mezcla sea equilibrada y el resultado, todo un éxito:
- El bol debe llevar al menos un par de verduras y mejor de colores diferentes. Es recomendable que por lo menos una de esas verduras esté cruda para que conserve intactos sus nutrientes.
- La base del plato suele hacerse con vegetales de hoja verde (lechuga, canónigo, rúcula…) aunque también puedes optar por una base cremosa tipo gazpacho o crema de verdura.
- Los vegetales de mayor consistencia como, por ejemplo, pepino, zanahoria, tomate, brécol o coliflor aportarán una textura que contrasta con la de las hojas o la crema.
- No olvides las proteínas de calidad, ya que lograrán prolongar la sensación de saciedad. Si quieres un bol vegetariano, puedes apostar por legumbres u otro tipo de preparados como el tofu. De lo contrario, puedes añadir lácteos, carne (mejor magra), huevo, pescado o marisco.
- Usa carbohidratos de absorción lenta como cereal integral (arroz integral, quinoa, mijo…), patata, boniato o calabaza.
- Para aportar un toque dulce, recurre a alguna fruta como la manzana, los frutos rojos, el mango, el kiwi o la papaya, por ejemplo.
- El crujiente puedes conseguirlo con semillas o frutos secos.
- Opta por aderezos y salsas saludables. Puedes preparar una vinagreta, una salsa de yogur con alguna hierba aromática o acompañar el plato con aceite de oliva, humus o guacamole.
- En el caso de que vayas a preparar un smoothie, has de tener en cuenta que debe de ser lo suficientemente espeso para que los alimentos no se hundan en el bol cuando los añadas. ¿Cómo lograrlo? Puedes congelar la fruta antes de preparar el zumo o añadir aguacate, dátiles o copos de avena para aportar consistencia. Los cubitos de hielo también funcionan.
En cuanto a las cantidades, elige un bol mediano o un plato sopero. Rellénalo, fundamentalmente, con verdura (mejor poca cantidad de varios tipos para incluir más nutrientes) y añade un puñado de proteína y un puñado de carbohidratos. ¡Listo para tomar!
En el próximo post te daremos cinco recetas para preparar bowls saludables y deliciosos. Mientras tanto, ¿te animáis a hacer algún bowl?[:gl]En Gadis mantemos un compromiso firme para axudarche a preparar pratos nutritivos que abarquen toda a pirámide alimenticia e, por iso, imos falarche dunha tendencia culinaria que chegou hai un par de anos para quedar. Seguramente, xa te decataches dos cuncos tan apetecibles que invadiron os medios sociais nos últimos meses. Trátase dunha corrente que se puxo moi de moda e que se instaurou tamén en varios locais: os bowls saudables.
Que son os bowls saudables?
Os bowls saudables son pratos que, cunha preparación sinxela, combinan varios ingredientes integrando de maneira equilibrada distintos grupos alimenticios. Cal é a novidade desta proposta? A sinxeleza da preparación e a súa presentación! Sérvense en cuncos ou pratos fondos e cóidase moito a súa estética con cores, que logra facelos máis atractivos. Admiten unha gran variedade de combinacións de alimentos sen renunciar á sinxeleza e concedendo moita importancia ao sabor. Convertéronse na fórmula perfecta para incorporar facilmente certos elementos como legumes, verduras, sementes ou froitos secos nun só prato, potenciando as súas propiedades e nutrientes.
Todo cabe nun cunco! Só hai que saber combinalo e acomodalo. Estes bowls reciben varios nomes en función do seu contido: Buddha bowl, açai bowl, poke bowl ou smoothie bowl. O Budhha bowl é un prato repleto de proteínas, hidratos e graxas saudables, preferentemente vexetariano. O seu nome pode deberse á filosofía de moderación que rexía a alimentación de Buda e que lle levaba a colocar toda unha comida nun único cunco, aínda que hai quen opina que a orixe é máis “terreal”: a cantidade sobresaliente de alimentos suxire a forma dunha barriga semellante á de Buda. O açai bowl leva o froito brasileiro do mesmo nome, coñecido polo seu alto contido en antioxidantes e ácidos graxos como omega 3, 6 e 9. O poke bowl baséase nun prato hawaiano. Poke significa ‘cortar’ en hawaiano e refírese aos anacos cadrados de peixe cru marinado, que se colocan sobre arroz e acompáñanse de verduras e algunha salsa. Na súa versión en cunco, o arroz pode substituírse por quinoa ou fideos e o peixe adoita ser atún ou salmón. O smoothie bowl, pola súa banda, é un zume de froitas e verduras natural, ao que se engaden lácteos, cereais, froitos secos e sementes.
Sexa cal for o tipo de cunco, o concepto xurdiu coa intención de lograr unha dieta máis completa e equilibrada ofrecendo múltiples opcións sen necesidade de empregar moito tempo na elaboración.
Que has de ter en conta para preparar un bowl saudable?
Estás a pensar en preparar un bowl saudable e non sabes por onde empezar? É moi sinxelo! Pódense utilizar ingredientes crús ou cociñados ao dente (esquece os fritos). O importante é que sexan frescos e saudables. Na súa versión salgada, adoitan levar algún tipo de salsa ou aderezo tamén elaborados con ingredientes nutritivos.
Ven a Gadis a facer a compra e deixa voar a túa imaxinación! Estes boles bríndanche a posibilidade de combinar distintos sabores nun mesmo prato. Aquí dámosche algunhas claves para que a mestura sexa equilibrada e o resultado, todo un éxito:
- O cunco debe levar polo menos un par de verduras e mellor de cores diferentes. É recomendable que polo menos una desas verduras estea crúa para que conserve intactos os seus nutrientes.
- A base do prato adoita facerse con vexetais de folla verde (leituga, cóengo, rúcula…) aínda que tamén podes optar por unha base cremosa tipo gazpacho ou crema de verdura.
- Os vexetais de maior consistencia como, por exemplo, cogombro, cenoria, tomate, brócoli ou coliflor achegarán unha textura que contrasta coa das follas ou a crema.
- Non esquezas as proteínas de calidade, xa que lograrán prolongar a sensación de saciedade. Se queres un cunco vexetariano, podes apostar por legumes ou outro tipo de preparados como o tofu. Pola contra, podes engadir lácteos, carne (mellor magra), ovo, peixe ou marisco.
- Usa carbohidratos de absorción lenta como cereal integral (arroz integral, quinoa, mijo…), pataca, batata ou cabaza.
- Para achegar un toque doce, recorre a algunha froita como a mazá, os froitos vermellos, o mango, o kiwi ou a papaia, por exemplo.
- O crunch podes conseguilo con sementes ou froitos secos.
- Opta por aderezos e salsas saudables. Podes preparar unha vinagreta, unha salsa de iogur con algunha herba aromática ou acompañar o prato con aceite de oliva, humus ou guacamole.
- No caso de que vaias preparar un smoothie, has de ter en conta que debe de ser o suficientemente espeso para que os alimentos non se afundan no cunco cando os anadas. Como logralo? Podes conxelar a froita antes de preparar o zume ou engadir aguacate, dátiles ou flocos de avea para achegar consistencia. Os cubos de xeo tamén funcionan.
En canto ás cantidades, elixe un cunco mediano ou un prato sopeiro. Éncheo, fundamentalmente, con verdura (mellor pouca cantidade de varios tipos para incluír máis nutrientes) e engade un puñado de proteína e un puñado de carbohidratos. Listo para tomar!
No próximo post darémosche cinco receitas para preparar bowls saudables e deliciosos. Mentres tanto, anímaste a facer algún bowl?[:]